صیانت از سلامت عزاداران در عاشورای حسینی؛ نظارتهای بهداشتی شبانهروزی در شهرستان قدس تشدید شد
همزمان با برگزاری آیینهای عاشورای حسینی، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اجرای کشیکهای صبح، عصر و شب، بر روند برگزاری مراسم، توزیع نذورات و رعایت موازین بهداشتی در اماکن مذهبی و ایستگاههای صلواتی نظارت مستمر داشتند تا سلامت عزاداران تضمین شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در دانشگاه علوم پزشکی ایران، همزمان با برگزاری آیینهای عاشورای حسینی، کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اجرای کشیکهای صبح، عصر و شب، بر روند برگزاری مراسم، توزیع نذورات و رعایت موازین بهداشتی در اماکن مذهبی و ایستگاههای صلواتی نظارت مستمر داشتند تا سلامت عزاداران تضمین شود. همزمان با عاشورای حسینی، کارشناسان بهداشت محیط با حضور میدانی در مساجد، حسینیهها، مواکب، ایستگاههای صلواتی و محل برگزاری نماز ظهر عاشورا و مراسم شام غریبان، رعایت ضوابط بهداشتی را بهصورت مستمر پایش و کنترل کردند.️در این بازدیدها، رعایت بهداشت فردی عوامل تهیه و توزیع نذورات، سلامت مواد غذایی، نحوه نگهداری و توزیع غذا، استفاده صحیح از ظروف یکبار مصرف و رعایت سایر الزامات بهداشتی مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین کارشناسان ضمن ارائه آموزشهای چهرهبهچهره و توزیع پمفلتهای آموزشی، توصیههای لازم را به مسئولان و دستاندرکاران برگزاری مراسم ارائه کردند.️از دیگر اقدامات انجامشده در این طرح نظارتی میتوان به سنجش کلر آزاد باقیمانده آب آشامیدنی، نمونهبرداری میکروبی از آب، بررسی عوامل محیطی با استفاده از تجهیزات پرتابل بازرسی و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی اشاره کرد.
دکتر غفوری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس، با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت عزاداران گفت: «نظارتهای بهداشتی در ایام محرم با هدف پیشگیری از مخاطرات سلامت و اطمینان از توزیع ایمن نذورات با حساسیت ویژه انجام میشود و کارشناسان بهداشت محیط تا پایان مراسم در کنار هیئتهای مذهبی و شهروندان حضور فعال خواهند داشت.»
کامنت