دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences





  • بازدید فرماندار محترم، امام جمعه معزز و دکترمیرشریفی از بیمارستان 160 تختخوابی
  • بازدید فرماندار، امام جمعه و دکتر از بیمارستان
  • بازدید دکتر میرشریفی از برنامه ویزیت رایگان
  • بازدید دکتر میرشریفی از برنامه ویزیت رایگان
  • ویزیت رایگان به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • ویزیت رایگان به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • مراسم افتتاحیه پایگاه امام حسن مجتبی
  • مراسم افتتاحیه پایگاه امام حسن مجتبی
  • مراسم افتتاحیه پایگاه امام حسن مجتبی
  • حضور مدیر شبکه و کانون بسیج جامعه پزشکی  در جلسه هئیت اندیشه ورز سپاه حضرت سیدالشهداء (ع)
  • حضور دکتر میرشریفی در غرفه شبکه بهداشت
  • اولین مجمع سلامت
  • اولین مجمع سلامت
  • غرفه شبکه بهداشت قدس در دهکده سلامت

 آمار بازدیدهای 24 ساعت گذشته: 62956719

 آمار بازدیدهای روز جاری: 134123

کاربران + مهمانان حاضر در پایگاه: 1062

کاربران حاضر در پایگاه: 273

چند نکته کلیدی تغذیه ای موثر در سلامت

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۱۰/۲۲ | 

 
 مطالعات انجام شده نشان داده است چاقی زمینه ساز انواع بیماری های متابولیک مانند بیماری های قلبی- عروقی، دیابت، افزایش فشار خون و انواع سرطان ها می باشد.بیایید با اصلاح الگوی غذایی، کاهش مصرف قند- نمک و چربی و انجام حداقل 30 دقیقه فعالیت ورزشی در روز، به سلامت و طول عمر خود بیافزاییم.
 
چند نکته  کلیدی تغذیه ای موثر در سلامت:
 
  • برای پیشگیری از دیابت، توصیه می شود قند و شکر مصرفی روزانه کمتر از 1 قاشق مرباخوری یاکمتر از 5 گرم باشد.( به منابع پنهان قند در مواد غذایی توجه کنید)
  • در میان وعده ها به جای استفاده از مواد قندی و شیرین، از میوه های شیرین و خشکبار استفاده شود.
  • برای بهبود طعم غذا به جای نمک از سبزی های معطر، آبلیمو ترش و نارنج استفاده نمایید.
  • انواع فست فودها وکنسروها حاوی مقادیر زیادی نمک هستند.
  • مصرف زیاد نمک موجب ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی- عروقی، سکته مغزی، سرطان و پوکی استخوان می شود.
  • همه مواد غذایی دارای سدیم(نمک پنهان) هستند، مواظب نمک پنهان باشید.
  • هنگام خرید روغن به برچسب آن دقت کنید تا میزان اسید چرب ترانس آن کمتر از 5% باشد.
  • روغن را به طور مستقیم از داخل بطری به درون ظرف غذا نریخته و آن را با قاشق اندازه گیری نمایید.
  • روغن زیتون برای مصارف مختلف پخت مناسب است ولی همانند سایر روغن های مایع به حرارت بالا حساس است. مصرف روغن زیتون به عنوان جایگزین سس های سالاد توصیه می شود.
  • به هر بهانه ای فعالیت بدنی بیشتری انجام دهید. مانند پیاده رفتن به محل کار و خرید، استفاده از پله به جای آسانسور، زودتر پیاده شدن از تاکسی و اتوبوس یا پارک اتومبیل چند خیابان جلوتر.
  • مصرف حبوبات به همراه غلات از نظر تامین پروتئین مانند گوشت است.مصرف حبوبات را در برنامه غذایی خود افزایش دهید.
  • رژیم غذایی حاوی میوه و سبزیجات به دلیل وجود انواع ریزمغذی و درشت مغذی ها وفیبر غذایی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی و سکته های مغزی بسیار توصیه می شود.
 


CAPTCHA code

دفعات مشاهده: 16 بار   |   دفعات چاپ: 0 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر